Με σύνθημα “Taste the future”, η διεθνής έκθεση Anuga ανοίγει τις πύλες της αύριο 5 Οκτωβρίου και μέχρι τις 9 Οκτωβρίου θα βρίσκεται στο επίκεντρο του κλάδου των τροφίμων & ποτών. Η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια και υποδέχεται 7.500 εκθέτες από 100 χώρες. Από την Ελλάδα συμμετέχουν φέτος 286 επιχειρήσεις.
Ακόμα, περισσότεροι από 165.000 εμπορικοί επισκέπτες θα ενημερωθούν για τις τάσεις και τις εξελίξεις της βιομηχανίας. Προϊόντα για vegetarians ή vegans, προϊόντα χωρίς γλουτένη ή λακτόζη, superfoods ή έτοιμα προϊόντα, προϊόντα που καλύπτουν όλες τις ανάγκες θα παρουσιαστούν στην ειδική πτέρυγα του hall 8 με θέμα “Boulevard of Inspiration”. Η αίθουσα χωρίζεται σε τρεις θεματικές ζώνες: την Anuga Trend Zone, την Anuga taste Innovation show και τη νέα εκδήλωση Anuga Horizon 2050.
Functional και free…
Τα προϊόντα “Free from” γίνονται όλο και πιο δημοφιλής κατηγορία. Το 2018, το 23% όλων των νέων τροφίμων έφερε τη σήμανση “free from”. Στην κατηγορία υπάγονται και τα προϊόντα χωρίς γλουτένη που ξεχωρίζουν μέσα σε αυτήν την ομάδα. Το 2018, το 58% όλων των “free from” ήταν προϊόντα χωρίς γλουτένη. Αντίστοιχα, τα vegan προϊόντα παρουσίασαν μέση ετήσια αύξηση 30% από το 2014 (ετήσια συνολική ανάπτυξη 2014-2018). Μάλιστα, η Ευρώπη κατατάσσεται στην πρώτη θέση όσον αφορά την εισαγωγή νέων “free from” προϊόντων. Αντίστοιχα, στη Βόρεια Αμερική, εισάγονται μόλις τα μισά από τα νέα προϊόντα αυτής της κατηγορίας.
Halal Food
Τα τρόφιμα που έχουν πιστοποιηθεί με Halal παρουσιάζουν αυξανόμενη ζήτηση στη Δύση, που οδηγεί σε έντονη ανάπτυξη του τομέα των τροφίμων που έχουν πιστοποιηθεί με halal. Η εισαγωγή νέων προϊόντων που έχουν πιστοποιηθεί με halal παρουσιάζει σταθερή μέση ετήσια αύξηση 10,7% σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 2018, το 67% όλων των εισαγωγών προϊόντων halal στην αγορά καταγράφηκε στην Ασία, όπου ζει η πλειοψηφία του παγκόσμιου μουσουλμανικού πληθυσμού. Η Αφρική και η Εγγύς Ανατολή είναι επίσης σημαντικές αγορές για προϊόντα halal.
Kosher products
Η ζήτηση για προϊόντα kosher γίνεται όλο και πιο έντονη σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Innova Market Insights. Το 2018, το 33% των προϊόντων kosher ήταν επίσης gluten free, το 25% ήταν “Non GMO” και το 22% έφερε τη σήμανση “χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά”. Οι περισσότερες ανακοινώσεις kosher βρίσκονται στις κύριες κατηγορίες προϊόντων αρτοποιίας, σάλτσες, μπαχαρικά, καθώς και σνακ.
Non GMO genetically modified (or engineered) organisms
Το 2018, πάνω από το 5% των νεοεισαχθέντων προϊόντων παγκοσμίως έφερε τη σήμανση “Non GMO”. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε μέση ετήσια αύξηση 14% από το 2014. Τα περισσότερα από τα προϊόντα υπάγονται στις κατηγορίες αρτοποιίας, γαλακτοκομικών προϊόντων και σνακ. Επίσης, παρατηρείται υψηλότερη διείσδυση σε τρόφιμα όπως τα δημητριακά και τα τρόφιμα για μικρά παιδιά ή βρέφη.
100 χρόνια Anuga
Η πρώτη Anuga πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη το 1919, σε συνεργασία με το 12ο συνέδριο του Συνδέσμου “Reich Association of German Delicatessen Merchants”. Στην έκθεση συμμετείχαν περίπου 200 γερμανικές εταιρείες. Στη συνέχεια διοργανώθηκε η “General Food and Luxury Food Exhibition” ως μία ετήσια περιοδεύουσα έκθεση. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά στο Μόναχο το 1920, στο Ανόβερο το 1921, στο Βερολίνο το 1922 και στο Μαγδεμβούργο το 1923. Το 1924 διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Κολωνία από τις 17 – 24 Αυγούστου.
Στην πρώτη αυτή έκθεση συμμετείχαν 360 εκθέτες σε εκθεσιακό χώρο που κάλυπτε περίπου 10.000 τ.μ.. Την έκθεση επισκέφθηκαν περίπου 40.000 επισκέπτες. Αυτή η διοργάνωση της Anuga ήταν η καλύτερη μεταξύ των δύο παγκόσμιων πολέμων. Ωστόσο, μέρος αυτής της επιτυχίας οφείλεται επίσης στην πολιτική κατάσταση. Το 1924 η περιοχή της Ρηνανίας είχε απομονωθεί οικονομικά από το υπόλοιπο κράτος. Από εμπορικής άποψης, η έκθεση χωρίστηκε σε οκτώ τμήματα: τρόφιμα και πολυτελή προϊόντα, συσκευές μαγειρέματος και ψησίματος, μηχανές για την παραγωγή τροφίμων, υλικά συσκευασίας και μηχανήματα, καταστήματα, τεχνολογία μεταφοράς, χημικές και καλλυντικές ενώσεις καθώς και διαφημιστικά προϊόντα.
Το 1925 η Anuga ταξίδεψε στο Breslau, το 1926 στη Χαϊδελβέργη, το 1927 στο Ντόρτμουντ, το 1928 στο Koblenz και το 1929 στο Kiel. Μετά από τις τελευταίες δύο μη επιτυχημένες προσπάθειες, η Anuga δεν διοργανώθηκε ξανά πριν από τον πόλεμο.