Ανέκαμψαν τα ηλεκτρονικά
Μετά από ένα ζοφερό 2011 για τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, το 2012 ο κλάδος επανήλθε. Η -έστω ήπια- ανάκαµψη των ιαπωνικών εταιρειών µετά την αναστάτωση που προκλήθηκε από τον σεισµό και το τσουνάµι του 2011 µαζί µε την αυξανόµενη επιθυµία των καταναλωτών για διασυνδεδεµένες συσκευές, οδήγησε σε αύξηση των εσόδων κατά περίπου 10%. Τα κέρδη ακολούθησαν την ίδια πορεία: το καθαρό περιθώριο κέρδους του κλάδου σχεδόν τριπλασιάστηκε το 2012 (7,2%) από το 2,6% τον προηγούµενο χρόνο.
Για το συγκεκριµένο σηµείο, ο κ. Δηµήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καµπάνης Α.Ε. σχολιάζει σχετικά: «Η έκθεση επαναφέρει στο προσκήνιο την πρόκληση των εταιρειών του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων για προσαρµογή τους στον σύγχρονο κόσµο της δικτύωσης µε επίκεντρο τον καταναλωτή. Οι εταιρείες θα πρέπει να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα τεχνολογικά µέσα και την πληροφόρηση που τους παρέχουν οι καταναλωτές. Επωφελούµενες των δυνατοτήτων των διαφορετικών καναλιών και διευρύνοντας τις αλυσίδες εφοδιασµού τους θα είναι σε θέση να καλύπτουν τις καταναλωτικές ανάγκες ανεξάρτητα από την περιοχή».