Η έκπληξη και η πρόκληση
«Μας εκπλήσσει ως ένα βαθµό το γεγονός ότι ο όγκος των συµφωνιών στον παγκόσµιο κλάδο καταναλωτικών προϊόντων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια δεδοµένου του χαµηλού ρυθµού ανάπτυξης της παγκόσµιας οικονοµίας. Ωστόσο, όσο οι ανησυχίες για την οικονοµική αβεβαιότητα αρχίζουν να υποχωρούν, το 2014 ήδη προοιωνίζεται ένα σηµαντικό έτος για εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων, όσο οι εταιρείες επιδιώκουν την ανάπτυξη είτε µε εξάπλωση σε νέες αγορές είτε µε εξορθολογισµό του εταιρικού τους χαρτοφυλακίου», σχολιάζει ο Jack Ringquist, Global Consumer Products Lead, DTTL. «Η πραγµατική πρόκληση που αντιµετωπίζουν οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων αυτές τις µέρες είναι να επιβιώσουν σε έναν παγκοσµίως δικτυωµένο κόσµο µε επίκεντρο τον καταναλωτή. Για να διαχειριστούν και να αναπτύξουν την κερδοφορία τους, οι εταιρείες θα πρέπει να µάθουν να αντεπεξέρχονται στις καταναλωτικές ανάγκες από κάθε µέρος του κόσµου και µέσω κάθε καναλιού. Νέες προσεγγίσεις που πρέπει να ακολουθηθούν περιλαµβάνουν παγκόσµιες αλυσίδες εφοδιασµού από άκρο σε άκρο, εικονική είσοδο στην αγορά, απευθείας κανάλια στους καταναλωτές και περισσότερες επενδύσεις ώστε να µάθουν τις προτιµήσεις των καταναλωτών. Ένας περισσότερο δικτυωµένος καταναλωτής είναι ένας δυνατότερος καταναλωτής και αυτό είναι το όριο που αντιµετωπίζουν οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων».
Οι τάσεις ανά περιοχή
Η έκθεση καταµετρά την ανάπτυξη από χρόνο σε χρόνο ανά περιοχή για το λογιστικό έτος 2012, µε την περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (16,9%) να σηµειώνει τα υψηλότερα κέρδη. Ακολουθούν η Λατινική Αµερική (16,8%) και η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (5,6%). Οι εταιρείες σε αυτή την περιοχή – ειδικά η Ιαπωνία- επηρεάστηκαν σοβαρά από τον µεγάλο σεισµό στην Ανατολική Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2011, έτσι η ανάκαµψη το 2012 ήταν αναµενόµενη. Η περιοχή της Βορείου Αµερικής έπεσε στο 4%. Ωστόσο, οι εταιρείες της Βορείου Αµερικής συνεχίζουν να απολαµβάνουν ισχυρή κερδοφορία. Το καθαρό περιθώριο κέρδους το 2012 (12,3%) σηµείωσε άνοδο από ένα ήδη υψηλό αποτέλεσµα το 2011 (10,4%). Στην Ευρώπη, η ανάπτυξη των γαλλικών εταιρειών (6,6%) ξεπέρασε την ανάπτυξη των αντίστοιχων γερµανικών (6,2%) και βρετανικών (4,8%) εταιρειών.