Αναγκαίος ο Οργανισμός Προώθησης Ελληνικών Logistics
«Η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη είναι θεμέλιοι λίθοι για την ενίσχυση της εξωστρέφειας του κλάδου, που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξή του. Εάν δεν αποκτήσουμε πραγματική εξωστρέφεια δεν θα καταφέρουμε να αποκτήσουμε συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», τονίζει ο επικεφαλής της Ελληνικής Εταιρίας Logistics. «Οι σπασμωδικές κινήσεις εξωστρέφειας (μέσω ΕΣΠΑ) δεν αρκούν. Απαιτείται μια ολοκληρωμένη προσπάθεια, που μπορεί να γίνει μόνο μέσω ενός Οργανισμού Προώθησης Ελληνικών Logistics (ΟΠΕL)», εξ ου και αποτελεί πάγιο αίτημα της ΕΕL. «Τα οφέλη που μπορούν να παρέχονται στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, καθώς και τα οφέλη που δύναται να αποκτήσουν οι εταιρείες που διακινούν τα προϊόντα τους μέσω της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας θα πρέπει να επικοινωνηθούν αποτελεσματικά στους ενδιαφερόμενους», σημειώνει ο επικεφαλής της ΕΕL. «Εάν παραμείνουμε σε αδράνεια θα χάσουμε το τεράστιο πλεονέκτημα της “ευλογημένης” γεωστρατηγικής μας θέσης».
Ωστόσο, για να κάνει «τη μεγάλη διαφορά», η ελληνική στρατηγική για την ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα πρέπει να εστιάσει όχι μόνο στην ενίσχυση του μεταφερόμενου όγκου, αλλά και σε φορτία που δημιουργούν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Όπως εξηγεί ο κ. Ροδόπουλος, στο πρόσφατο συνέδριο της ΕΕL (19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics) υπήρξε σειρά συμπερασμάτων που κατά την άποψή του αποτελούν μονόδρομο για την ανάπτυξη της ΕΑ&L στη χώρα μας. «Η θεωρία του 1/3 που εξέφρασε ο καθηγητής κ. Γ. Δουκίδης, είναι ίσως από τις σημαντικότερες επισημάνσεις. Δηλαδή εάν συγκρατήσουμε στη χώρα μας για ελαφριά μεταποίηση το 1/3 των διερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων, τότε η αποτελεσματικότητα στη δημιουργία εσόδων θα εκτοξευθεί».