Τομέας ταχείας αποτελεσματικότητας
Εστιάζοντας στη θετική πλευρά σημειώνει ότι ενδεικτικό της δυναμικής του κλάδου είναι ότι, παρά την έλλειψη ουσιαστικής στήριξης, ήδη η συνεισφορά του στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν είναι σημαντική, ενώ σημειώνει και την ανθεκτικότητα που δείχνει στην κρίση και στην ύφεση, απόρροια των αντιστάσεων που οργανώνουν με ίδιες δυνάμεις οι εταιρείες του κλάδου. «Ας μην ξεχνάμε ότι, με βάση την τελευταία μελέτη που πραγματοποίησε η Ελληνική Εταιρεία Logistics σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, η συμβολή της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στο ΑΕΠ της χώρας είναι σχεδόν 11% ή 19,8 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι μετά τον τουρισμό, η Εφοδιαστική Αλυσίδα αποτελεί έναν ταχείας αποτελεσματικότητας τομέα», τονίζει.
Υπερθεματίζοντας για τις προοπτικές του κλάδου, ο επικεφαλής της ΕΕL επισημαίνει ότι η Ελλάδα στον συγκεκριμένο τομέα «στην παρούσα φάση διαθέτει μόνο πλεονεκτήματα», επισημαίνοντας ότι τα οφέλη για την εγχώρια οικονομία από την ανάπτυξή του θα είναι πολλαπλά, καθώς το επενδυτικό προφίλ της χώρας θα αλλάξει. Ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να ξεπεραστούν οι υπαρκτές σήμερα ελλείψεις και τα εμπόδια, εξηγεί, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη χάραξη εθνικής στρατηγικής για τις εμπορευματικές μεταφορές, βασιζόμενη στη γεωγραφικά κομβική θέση της Ελλάδας. «Η γεωπολιτική θέση της χώρας μας μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης της οικονομίας, δεδομένης της νέας πορείας των παγκόσμιων εμπορευματικών ροών, οι οποίες πλέον ξεκινούν από την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας για να εισέλθουν μέσω Σουέζ στις προηγμένες και πλούσιες χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Το πρώτο μεγάλο λιμάνι που συναντά όλο αυτό το διερχόμενο φορτίο είναι ο Πειραιάς. Και μόνο αυτή η παραδοχή μπορεί να δημιουργήσει τη διαφορά», υποστηρίζει.
Η Ελλάδα, όπως είχε καταγραφεί σε παλαιότερη μελέτη της McKinsey (Μάρτιος 2012), διατρέχεται από έναν εκ των τριών σημαντικότερων διηπειρωτικών θαλάσσιων διαδρομών παγκοσμίως. Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, το 2014 βρισκόταν μόλις στην 44η θέση στη λίστα με τους σημαντικότερους «παίκτες» της EA&L παγκοσμίως, πίσω από την Τουρκία (30ή θέση), αλλά και τη Ρουμανία (40ή). Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΕL, ήταν στη 13η θέση μεταξύ των 36 χωρών της Ευρώπης στις εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές και ακόμη χαμηλότερα (29η στην Ε.Ε.) σε όγκους μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμου. Με βάση τα στοιχεία αυτά, αλλά και τη σημερινή συμβολή του κλάδου στο ΑΕΠ (19,8 δισ. ευρώ), γίνεται εύκολα κατανοητό πόσα περιθώρια ανάπτυξης έχει ο κλάδος και κατ’ επέκταση πόσα περισσότερα οφέλη θα μπορούσε να κερδίσει η χώρα επενδύοντας στην ΕΑ&L και μετεξελισσόμενη σε διαμετακομιστικό εμπορικό κόμβο. «Βρισκόμαστε μπροστά σε μια πρόκληση. Τις ευκαιρίες που δημιουργούνται σήμερα πρέπει να τις εκμεταλλευθούμε άμεσα», επισημαίνει ο επικεφαλής της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.