Οι νέοι ρόλοι
Το καλό νέο είναι ότι τον τελευταίο λόγο τον έχει πάντα ο καταναλωτής. Είναι ο καταναλωτής αυτός που θα τρέξει να γεµίσει το καρότσι του σούπερ µάρκετ µε κρασιά αγορασµένα µε έκπτωση 40% και είναι αυτός που θα απογοητευθεί αν τύχει να ανοίξει µια φιάλη που δεν ήταν όπως θα έπρεπε να είναι. Είναι ο ίδιος καταναλωτής που θα γκρινιάξει στον ιδιοκτήτη της κάβας της γειτονιάς του για τις «ακριβές τιµές» και ο ίδιος που θα εκτιµήσει την εξειδικευµένη γνώση και βοήθειά του όταν ψάχνει να βρει το σωστό κρασί για το τραπέζι που θα κάνει το βράδυ. Είναι ο καταναλωτής που θα δει, θα συγκρίνει, θα ενηµερωθεί, θα εκτιµήσει και θα συνεκτιµήσει τι πρέπει να πάρει και από πού.
Το άλλο καλό νέο είναι ότι για όλους τους καλούς υπάρχει χώρος. Ίσως λίγος χώρος και ίσως χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να τον κερδίσεις, αλλά πάντα σε περιόδους κρίσης όλοι προσπαθούν περισσότερο και οι σοβαροί επαγγελµατίες επιβιώνουν οδηγώντας σε ένα καλύτερο µέλλον. Είναι τώρα που χρειάζεται ακόµα µεγαλύτερη προσπάθεια από την κάβα και τον χονδρέµπορο κρασιών. Είναι οι ειδικοί έµποροι του χώρου και το κρασί τους έχει ανάγκη. Με το πάθος και το µεράκι τους, µπορούν και πρέπει να συµβάλλουν στην αναγέννηση του κρασιού, ανακαλύπτοντας, προβάλλοντας και προωθώντας το νέο, αλλά και το διαχρονικά καλό. Είναι αυτοί που πρέπει να πάρουν από το χέρι τον πελάτη που θα µπει στο µαγαζί τους και να του µεταδώσουν την αγάπη και τη γνώση τους για το κρασί.
Το κλειδί της πώλησης
Και το σούπερ µάρκετ; Έχει στα αλήθεια λόγο να επενδύσει χρόνο και χρήµα στο κρασί όταν αρκεί µια τρανταχτή µείωση τιµής για να γεµίσουν τα καλάθια; Προφανώς και έχει. Το κρασί δεν είναι ρύζι και δεν είναι γάλα. Το κρασί πρέπει να το σεβαστείς και να το µεταχειριστείς σωστά, γιατί αλλιώς θα σε εκδικηθεί. Ο καταναλωτής του κρασιού θέλει ποιότητα, εξυπηρέτηση, ενηµέρωση και ψαγµένες προτάσεις πέρα από απλά καλή τιµή. Μα, πέρα από ανάγκη το σούπερ µάρκετ έχει και υποχρέωση να επενδύσει στην ποιοτική και επαγγελµατική προσέγγιση πίσω από την πώληση του κρασιού. Γιατί όντας το σηµαντικότερο πλέον κανάλι πώλησης κρασιών για τον πολύ κόσµο, η ευθύνη είναι µεγάλη. Στην κάβα του σούπερ µάρκετ µαθαίνει σήµερα το κρασί και την εξέλιξή του ο νέος, ο φοιτητής, ο µικροµεσαίος καταναλωτής. Είναι ευθύνη του σούπερ µάρκετ να του παρέχει σωστό, καλά συντηρηµένο και όχι οξειδωµένο κρασί, σωστές εσοδείες, ενηµερωµένη και πολυεπίπεδη γκάµα, οινική εκπαίδευση και service από εκπαιδευµένο στο αντικείµενο προσωπικό.
Το κρασί είναι µια µοναδική περίπτωση: αν αυτός που το εµπορεύεται το δει σαν «ακόµα ένα εµπόρευµα», η αποτυχία είναι σίγουρη. Αν το προσεγγίσει µε γνώση, αγάπη, πάθος, τότε µπορεί να ελπίζει σε επιτυχία. Κρασί από σούπερ µάρκετ ή κρασί από κάβα λοιπόν; Η απάντηση είναι απλή: κρασί από εκεί που το αγαπάνε το ίδιο ή και περισσότερο απ’ ό,τι εσείς!