Συνέντευξη στον Χρήστο Ζαρίφη
Η είδηση ότι µια επιτυχηµένη πολυεθνική όπως η JYSK αποφάσισε να επεκταθεί στην ελληνική αγορά εν µέσω κρίσης, προκάλεσε έκπληξη. Όµως, όπως δηλώνει στο ML – Market Leader o Country Manager της JYSK για την Ελλάδα, κ. Sandor Szimeiszter, εκτός από το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας που προέβλεπε την επέκταση εδώ, «Αρκετά κόστη, ειδικά τα ενοίκια, που αποτελούν µεγάλο τµήµα των συνολικών µας εξόδων, έχουν πιεστεί από την οικονοµική κρίση», αν και διευκρινίζει ότι «Σε κάθε χώρα όπου εισερχόµαστε, κάνουµε τον προγραµµατισµό µας σε µακροχρόνια βάση». Ήδη, πάντως, η εταιρεία νιώθει δικαιωµένη για την επιλογή της να κινηθεί τώρα: «Τα πρώτα αποτελέσµατα µετά το ξεκίνηµα της λειτουργίας µας ήταν καλύτερα απ’ ό,τι τα περιµέναµε», αναφέρει. Έτσι, θεωρεί πιθανό να διευρυνθεί το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας για την Ελλάδα, το οποίο τώρα προβλέπει τη λειτουργία 40 καταστηµάτων σε 5 χρόνια. Όπως σηµειώνει ο κ. Szimeiszter, η JYSK θα διατηρήσει αναλλοίωτη τη φιλοσοφία µε την οποία λειτουργεί («Είµαστε µια από τις πραγµατικά λίγες εταιρείες που εφαρµόζουν το ίδιο µοντέλο σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο», αναφέρει χαρακτηριστικά), µε κάποιες προσαρµογές στην προϊοντική γκάµα που θα προσφέρει. Αναλλοίωτη θα µείνει και η στρατηγική της JYSK: «Ο πυρήνας της στρατηγικής µας είναι “Μια καλή προσφορά”, που σηµαίνει ότι κάθε εβδοµάδα προτείνουµε σπουδαία προϊόντα σε εξαιρετικές τιµές στους πελάτες µας», εξηγεί.
Ακόµα, ο κ. Szimeiszter σχολιάζει την αγορά της κατηγορίας «προϊόντα ύπνου και σπιτιού» στην Ευρώπη, παρουσιάζει κάποιες από τις διαφοροποιήσεις ανά χώρα, αλλά και στους τύπους των καταναλωτών, ενώ αναφέρεται ιδιαίτερα και στον καθοριστικό ρόλο του e-commerce («Μπορούµε να πούµε ότι είναι η δυναµικότερα αναπτυσσόµενη κατηγορία σε όλες τις αγορές»). Ιδιαίτερη αξία έχει, όµως, και µια επισήµανση του κ. Szimeiszter – και όχι µόνο για τη JYSK: «Η µεγαλύτερη πρόκληση σε κάθε νέα αγορά όπου εισερχόµαστε είναι να δηµιουργήσουµε µια σταθερή βάση για το µέλλον».