Συνέντευξη στον Στέφανο Κοτζαμάνη
«Για το 2015 στόχος μας είναι να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας κατά 20%, με μικρή βελτίωση του περιθωρίου κέρδους… Τα στοιχεία του πρώτου τετραμήνου επιβεβαιώνουν μια τέτοια πορεία»: ο κ. Μανώλης Δαμιανάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρητών Άρτος, παρουσιάζει τους φιλόδοξους στόχους της εταιρείας ακόμα και σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία. Όπως εξηγεί, σ’ αυτήν την πορεία ανάπτυξης βασικό ρόλο θα έχουν τόσο τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας όσο και οι εξαγωγές. Ειδικά για τα προϊόντα, ο κ. Δαμιανάκης εξηγεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σειράς προϊόντων Μικιό, με τα οποία η Κρητών Άρτος κατάφερε να διαφοροποιήσει την γκάμα της και να πάει ένα βήμα πιο μακριά την ιδέα για παραδοσιακά κρητικά αρτοσκευάσματα («οι γεύσεις που δίνονται στα μικρά κριτσίνια προέρχονται από φυσικές πρώτες ύλες, που σχετίζονται μάλιστα με την κρητική διατροφή») και, μάλιστα, στην κατηγορία των σνακ.
Επιπλέον αυτή η κίνηση εξυπηρετεί και τις εξαγωγικές προσπάθειες της εταιρείας («το Μικιό είναι μια μικρή υγιεινή και νόστιμη μπουκιά σνακ που εύκολα αντιλαμβάνεται ένας καταναλωτής στην Ευρώπη, στην Αμερική και αλλού»), που σε πρώτη φάση δεν είχαν ευοδωθεί («τόσο εμείς όσο και άλλοι συνάδελφοι δεν καταφέραμε κάτι σημαντικό στις εξαγωγές των παξιμαδιών, γιατί οι ξένοι καταναλωτές δεν μπορούν να καταλάβουν τη “χρησιμότητα” του προϊόντος»). Ο κ. Δαμιανάκης αναφέρεται και στις δύσκολες συνθήκες στην αγορά σ’ αυτήν τη συγκυρία («η περιορισμένη ρευστότητα και το μεγάλο χρονικό διάστημα πληρωμής προς τους παραγωγούς»), ενώ εκφράζει και την ανησυχία του για τις τάσεις συγκέντρωσης στην αγορά σούπερ μάρκετ και πώς θα επηρεάσει αυτό τους παραγωγούς. Τέλος, ο κ. Δαμιανάκης αναφέρεται στον ιδιαίτερο ανταγωνισμό των εταιρειών που παράγουν παραδοσιακά κρητικά προϊόντα, που δεν καταφέρνουν να συνεργαστούν ξεπερνώντας την «την κακή νοοτροπία που έχει ο Έλληνας» και έτσι «σήμερα κάθε εταιρεία επιδιώκει τη δική της αυτόνομη ανάπτυξη, χωρίς να υπάρχει συνεννόηση και κοινή στρατηγική».