Είμαστε ο Ελληνικός Όμιλος Αγορών με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη...

Specials

Published on October 26th, 2015 | by ml

0

Σούπερ μάρκετ: Η σκληρή προσαρμογή ολοκληρώθηκε

Κείμενο
Γιώργος Α. Σαββάκης.

Στις 13/10/2015 στο www.marketleader.gr, στο θέμα «Διπλός γάμος στο λιανεμπόριο», δόθηκε μια πρώτη γεύση των επικείμενων ανακατατάξεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Έκτοτε ακολούθησαν αρκετά δημοσιεύματα με τις εξελίξεις στο θέμα αυτό (κυρίως στη διαφαινόμενη ένωση των αλυσίδων Metro και Βερόπουλος). Καθώς στην αγορά αναμένονται και άλλες σημαντικές αλλαγές και επειδή σε τέτοιες καταστάσεις ακολουθεί… φημολογία επί παντός επιστητού, η σχεδόν απόλυτη βάση για συμπεράσματα και κρίσεις είναι η οικονομική κατάσταση των εταιρειών όπως αποτυπώθηκε στους ισολογισμούς που δημοσίευσαν για το 2014 και καταγράφηκε στο περιοδικό ML – Market Leader (τεύχος 63).

Ειδικότερα, τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευαν οι αλυσίδες σούπερ – μάρκετ για το 2014 εμφανίζουν περισσότερες εκπλήξεις προς τον θετικό πόλο. Σε μεγάλο βαθμό, στα αποτελέσματα έχουν ήδη αποτυπωθεί οι επιπτώσεις από την οικονομική κρίση, ενώ οι κινήσεις συσσώρευσης όλη αυτή την περίοδο έχουν αρχίσει να αποδίδουν. Σε δεύτερο επίπεδο ανάλυσης, με αρωγό τις τράπεζες, οι κινήσεις εξαγορών και αύξησης των σημείων πώλησης σε στρατηγικά σημαντικές περιοχές δείχνει ότι οι υγιείς μεγάλοι όμιλοι τελικά θα επικρατήσουν, συγκεντρώνοντας τα μερίδια από τους πιο αδύναμους κρίκους της αγοράς.

Αν και οι συνθήκες αναγκαστικής συσσώρευσης εμφανίστηκαν και στα προηγούμενα έτη, οι μεγάλες κινήσεις εξαγορών και συγχωνεύσεων που ξεκίνησαν πέρυσι, με τις τράπεζες να έχουν καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη των νέων συμφωνιών, πραγματικά αλλάζουν το τοπίο του λιανεμπορίου. Οι συμπράξεις από εδώ και πέρα αφορούν τους μεγαλύτερους «παίκτες» της εγχώριας αγοράς και όχι τις μικρές και μεσαίου μεγέθους αλυσίδες. Όπως και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, το βάρος των υψηλών υποχρεώσεων και δανείων, κάνει σχεδόν υποχρεωτική τη δημιουργία μεγαλύτερων οικονομικά ομίλων, με στόχο να ξεφύγουν από τη στασιμότητα ή τη μείωση των εσόδων, να βελτιώσουν την οικονομική τους ευρωστία, να λειάνουν την έλλειψη πηγών ρευστότητας και να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές των καταναλωτικών προτύπων.

 

It's only fair to share...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this pagePin on PinterestShare on TumblrShare on Reddit

Tags:

Pages: 1 2 3 4 5


Back to Top ↑