Είμαστε ο Ελληνικός Όμιλος Αγορών με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη...

«Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν κοστίζει, αλλά αξίζει»

Συνέντευξη στον
Χρήστο Γαδ.

«Λόγω της κρίσης η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αναδύθηκε στο προσκήνιο µε την πραγµατική ολιστική και πολύπλευρη διάσταση που έχει, που εκτείνεται από τη διαδικασία παραγωγής και τις εργασιακές σχέσεις, τη διαφάνεια και τη λογοδοσία, µέχρι τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις µιας εταιρείας», τονίζει στο ML η πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, κ. Μαρία Αλεξίου, διευθύντρια ΕΚΕ της Τιτάν. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι ειδικοί ανά τον κόσµο επιµένουν ότι η οικονοµική κρίση µε τις ανυπολόγιστες κοινωνικές επιπτώσεις θα είχε αποφευχθεί ή, αν αυτό ακούγεται υπερβολικό, σίγουρα δεν θα είχε λάβει τις εκρηκτικές διαστάσεις που πήρε, αν οι επιχειρήσεις σε παγκόσµιο επίπεδο είχαν υιοθετήσει το σύνολο των αξιών και των αρχών της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ). Κι όµως, η ΕΚΕ αρχικά υποτιµήθηκε ως «µόδα», ενώ ακόµη θεωρείται από κάποιους πολυτέλεια («οι επιχειρήσεις δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύµατα») ή αντιµετωπίζεται µε καχυποψία («οι επιχειρήσεις προσπαθούν να κρύψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων τους µέσα από φιλανθρωπίες»). 
Όπως εξηγεί η κ. Μ. Αλεξίου, το σηµαντικότερο είναι το κοινωνικό κεφάλαιο που δηµιουργεί µια εταιρεία, ενώ αναλύει το εύρος που καλύπτει η έννοια της ΕΚΕ και τον βαθµό διείσδυσής της στην ελληνική επιχειρηµατική κουλτούρα, καθώς και την αποστολή του Ελληνικού Δικτύου για την ΕΚΕ. Παράλληλα, απορρίπτει κατηγορηµατικά τη συχνή «δικαιολογία» ότι η ΕΚΕ δεν απευθύνεται και άρα δεν αφορά στις µικροµεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν το 90% των ελληνικών επιχειρήσεων. 
Όπως σηµειώνει, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που συναγωνίζονται µε αξιώσεις τους ανταγωνιστές τους στο διεθνές περιβάλλον, ανεβάζοντας τον µέσο όρο και βελτιώνοντας την απόδοση της Ελλάδας στον τοµέα της ΕΚΕ. Επίσης, ενθαρρυντικό χαρακτηρίζει το γεγονός ότι η κρίση ευαισθητοποίησε πολλές επιχειρήσεις να αναπτύξουν κοινωνικές δράσεις προσφέροντας σηµαντικό έργο. Τέλος, η κ. Αλεξίου εξηγεί γιατί είναι σχεδόν καθοριστικός στην προώθηση της ΕΚΕ ο ρόλος του καταναλωτή, ενώ ζητά από την πολιτεία αν όχι την παροχή κινήτρων, τουλάχιστον την άρση άµεσα των αντικινήτρων για την υιοθέτηση δράσεων ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις και ενηµερώνει για την εθνική στρατηγική προώθησης της ΕΚΕ.

It's only fair to share...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this pagePin on PinterestShare on TumblrShare on Reddit

Tags: ,

Pages: 1 2 3 4


Back to Top ↑